Hallo Nederland (1ste week) - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Sanne geilswijk - WaarBenJij.nu Hallo Nederland (1ste week) - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Sanne geilswijk - WaarBenJij.nu

Hallo Nederland (1ste week)

Blijf op de hoogte en volg Sanne

12 September 2015 | Ghana, Kumasi

Alweer een week voorbij. En begin nu al aardig gewend te raken. Ik zal beginnen bij het begin. Zondag vertrokken. Alles verliep voorspoedig alleen moest ik in ghana erg lang wachten bij de douane. Door de douane heen werd ik opgehaald door de buschauffeur van de organisatie. Ik werd afgezet bij het pinkhostel. Erg leuk dat er twee nederlandse meiden waren op dezelfde kamer van dezelfde organisatie. Zij hadden al een project van vier weken gedaan. Zij konden wat dingen vertellen en vederop gaan we ook wat toeristische dingen doen samen. Na een onrustige nacht had ik mijn orientatiedag. Er zijn vastgestelde data dat vrijwillegers beginnen. Ik ben daar buiten aangekomen dus had een priveprogramma.. na het ontbijt kreeg uitleg over ghana, werken, reizen, eten etc. En ook werden wat basis dingen van de taal uitgelegd. Daarna volgde een lunch op het strand. Ik ging met de buschauffeur daarheen. We.moesten vrij lang wachten op het eten en dus chauffeur viel in slaap. Dus was erg rustig ;-) na het eten, terug naar het hostel. Ik had daar djembe les. Was echt super leuk. De leraar had kinderen in nederland wonen dus soms kwam er een woordje nederland uit. Was erg geslaagd. De avond was vrij te besteden. De volgende om 8 uur werd ik opgehaald en afgezet bij het busstation. Eindelijk naar de plaats van mijm gastgezin. In Kumasi werd ik weer opgewacht door de organisatie. Ik kreeg een korte introductie en een rondleiding door de stad. Erg drukke stad met allemaal shops van golfplaten. Weer aangekomen bij het kantoor ontmoette ik de vader van het gastgezin. Hij bracht mij naar zijn huis. Savonds werd ik helemaal ingewijd in het gezin. Dat was best heel officieel. Iedereen ging zitten en de vader met een stoel naast mij. Hij vertelde over het gezin en legde van alles uit. Het gezin bestaat uit; moeder, twee dochters van 19 en 11, tweeling van 3 een een baby van 7 maanden. Echt super. Het valt meteen op, hoe behulpzaam de kinderen zijn. Woensdag bracht de vader mij eindelijk naar het weeshuis. Na weer een introductie, ben.ik begonnen bij de jongste kinderen. Om 12 uur kreeg ik.mij lunch. Dat is apart van de kinderen. Wat voor mij heel.apart is, omdat ik altijd gewend ben om samen te eten. Na de pauze nog wat sport gedaan.met de wat ouderen. Ze houden erg van basketbal. Mijn eerste indruk van het weeshuis is, dat er goed uit ziet. Zelfs bovenverwachting. Er zijn meerdere gebouwen waar de kinderen slapen, afhankelijk van de de leeftijd. Er is een lege ruimte, die we kunnen gebruiken en een groot bij terrein. Naast het weeshuis zit een school. Eind van de middag ging ik weer terug naar huis. De vader van het gastgezin, had op.papier geschreven hoe ik met de taxi weer naar huis moest... helaas snapte hij deze niet... gelukkig na een telefoontje toch thuis gekomen. Toen was de deur dicht.. iedereen sliep en moeder was naar de markt... achja gelukkig regent het niet ;-). Ik heb nu de sleutels, dat zal niet snel weer gebeuren. Savonds nog even gespeeld met de kids en vroeg gaan slapen. Ik was erg moe. De volgende voelde ik.mij al.niet zo lekker. Ik.wilde toch gaan werken, want er zouden nog twee vrijwillegers komen uit ierland. Lang heb ik het niet volgehouden. Terug naar huis en de hele dag in bed gelegen. De volgende dag alweer heel wat beter.. De.moeder van het gastgezin ging mee. Zij doneert ook aan het weeshuis. Iedereen kent haar. Erg leuke dag gehad. Verschillende ren en tikspelletjes en in de middag geknutseld. De ierse meiden zijn ook echt heel aardig. Op de weg terug naar huis gingen we langs de markt. Het was alof ik als een soort bekendheid over de markt liep. Ik werd voorsgesteld aan iedereen en soms kwamen er kinderen maar mij toe.
In het weekend rustig aan gedaan. De omgeving verkent, was gedaan.. ja natuurlijk gaat dat, dat.met de hand.. en zondag naar de kerk. Afspraak was 9 uur weg. Uiteindelijk werd dat half.elf. te laat voor de mis. Maarja het zou afrika niet zijn als dat niet zou uitmaken.verder nog veel gespeeld met de kinderen. Savond weer vroeg naar bed weer erg veel zin om te beginnen in het weeshuis.
Aankomende zaterdag gaan we naar de kingtempo waterfalls.. waarna ik weer zal blog

• 12 September 2015 - 18:25

Asha :

Echt leuk San , alsof ik erbij ben. Geniet ze. Kijk uit naar je volgende bericht. X